Renault betont: kein Einsatz von Schummel-Software

Wien (OTS) - Bezugnehmend auf den Nachrichtenbeitrag heute Früh, möchten wir hiermit unser schriftliches Statement zum Bericht der Financial Times übermitteln:

Renault betont, keine Schummel-Software in seinen Fahrzeugen einzusetzen um Abgaswerte im Test zu beeinflussen. Renault entspricht allen gesetzlichen Vorschriften in allen Märkten, wo seine Fahrzeuge verkauft werden! Renault hat der französischen Kommission alle geforderten technischen Erklärungen geliefert.

Darüber hinaus hat sowohl das britische Department for Transport als auch das deutsche KBA bei ihren Überprüfungen keine Evidenz von Manipulation entdeckt.

Nachstehend finden sie das Statement unserer Zentrale mit den Links bzw. die Referenz zu beiden Prüfungsberichten!

Statement: Groupe Renault reiterates that:

· Groupe Renault fully complies with regulations in every market where its vehicles are sold.
· Groupe Renault cars are not equipped with emissions-cheating software.
· Groupe Renault provided to the French independent commission and Inquiry authorities, in all the countries where such authorities were implemented, all required technical explanations.

Additional background:

· The UK Department for Transport report
(https://www.gov.uk/government/publications/vehicle-emissions-testing-program-conclusions) published on April 21st mentioned that the tests have not detected evidence of test cycle manipulation strategies (p.27): “the evidence collected during this program has not found any similar systems being used by any other manufacturers outside the Volkswagen Group.”
· The German KBA report also mentioned (p.119) last April that “no other vehicles could be found using illegal devices, similar to those detected in VW group vehicles”

Dorit Haider
Direktorin für Kommunikation
Renault Österreich