EANS-Stimmrechte: GfK SE / Veröffentlichung gemäß § 26 Abs. 1 Satz 1 WpHG mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: Fidelity Management & Research Company Sitz: Boston Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: GfK SE Adresse: Nordwestring 101, 90319 Nürnberg Sitz: Nürnberg Staat: Deutschland

Das Unternehmen Fidelity teilte uns, der GfK SE, am 15. Oktober 2009 folgende Informationen mit:

Notification of Voting Rights (Stimmrechtsmitteilung)

Dear Sir or Madam,

In the name and on behalf of Fidelity Management & Research Company, 82 Devonshire Street, Boston, Massachusetts 02109, USA, we hereby notify you pursuant to section 21 (1) WpHG of the following:

On 09 October 2009 the voting rights held by Fidelity Management & Research Company fell below the threshold of 5% of voting rights in GFK SE, Nordwestring 101, 90319 Nuremberg, Germany. On that date, Fidelity Management & Research Company held 4.77% of the voting rights in GFK SE, arising from 1,715,900 voting rights.

All voting rights in GFK SE were attributed to Fidelity Management & Research Company pursuant to section 22 (1) sent. 1 no. 6 WpHG. The voting rights were attributed to Fidelity Management & Research Company inter alia from Fidelity Investment Trust, being a shareholder holding 3% or more of the voting rights in GFK SE.

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: GfK SE Nordwestring 101 D-90319 Nürnberg Telefon: +49 (0)911 395 2012 FAX: +49 (0)911 395 4075 Email: investor.relations@gfk.com WWW: http://www.gfk.de Branche: Unternehmensberatung ISIN: DE0005875306 Indizes: SDAX Börsen: Regulierter Markt/Prime Standard: Frankfurt, Freiverkehr: Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Hannover Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0010