mytaxi und Hailo schließen sich zum größten Appbasierten Taxivermittler Europas zusammen

Wien (OTS) - - Durch Zusammenschluss von mytaxi und Hailo entsteht der größte Appbasierte Taxivermittler Europas mit 100.000 Fahrern in über 50 Städten in neun Ländern

- Neues Unternehmen nutzt die Marke mytaxi und hat seinen Geschäftssitz in Hamburg

- Andrew Pinnington, zurzeit CEO von Hailo, wird CEO des neu gebildeten Unternehmens.

- mytaxi Gründer Niclaus Mewes wird Geschäftsführer von Daimler Mobility Services GmbH und strategischer Berater.

- Daimler Financial Services setzt strategische Investitionen in innovative Mobilitätsdienste fort.

mytaxi und Hailo, zwei innovative, führende Appbasierte Taxivermittler, bündeln ihre Kräfte. Aus dem Zusammenschluss entsteht mit 70 Millionen Fahrgästen und 100.000 registrierten Taxifahrern in über 50 Städten quer durch neun Länder Europas größtes Unternehmen in dieser Branche.

Mit ihrer geografischen Abdeckung ergänzen sich die beiden Unternehmen hervorragend. Während Hailo in Großbritannien, Irland und Spanien tätig ist, steht mytaxi in Deutschland, Italien, Österreich, Polen, Portugal, Spanien und Schweden zur Verfügung.

Das neu gebildete Unternehmen firmiert unter dem Namen mytaxi. Die Angebote von Hailo in Großbritannien, Irland und Spanien werden bis Mitte 2017 entsprechend umbenannt. Andrew Pinnington wird zum CEO des neuen Unternehmens ernannt. Niclaus Mewes, Gründer von mytaxi, erhält einen Sitz im Beirat und wird außerdem Geschäftsführer der Daimler Mobility Services GmbH. Er spielt eine zentrale Rolle bei der Integration und strategischen Entwicklung der neuen Gesellschaft, die ihren Geschäftssitz in Hamburg haben wird.

Der Zusammenschluss von mytaxi und Hailo ist ein weiterer strategischer Schritt, um uns als führendes Unternehmen für Mobilitätslösungen und plattformen zu positionieren. Wir bieten Kunden verschiedene Formen der Mobilität mit Transparenz und unkomplizierten Zahlungsmöglichkeiten. Bereits zuvor haben wir im Laufe der vergangenen Jahre fast 500 Mio. Euro in den Aufbau von Mobilitätsplattformen und diensten investiert. Und wir sind bereit, auch in Zukunft weitere strategische Investitionen in unser MobilitätsÖkosystem zu tätigen”, sagte Klaus Entenmann, Vorstandschef der Daimler Financial Services AG.

Mit dem Zusammenschluss von Hailo und mytaxi haben wir die größte Appbasierte Taxivermittlung Europas gebildet. Wir vereinen erstklassige Technologie, eine Kultmarke, erstklassige Mitarbeiter und die finanzielle Rückendeckung unserer Investoren“, sagte der designierte Firmenchef von mytaxi, Andrew Pinnington.

Niclaus Mewes, Gründer von mytaxi, kommentiert: „Hailo und mytaxi sind in den Ländern, in denen wir tätig sind, beide marktführend. Zusammen sind wir noch stärker. Und wir freuen uns darauf, innovative Verkehrs-und Mobilitätslösungen mit attraktiven Angeboten für Fahrer und Passagiere weiter voranzutreiben.“

Der angekündigte Zusammenschluss steht noch unter dem Vorbehalt der Genehmigung durch die europäischen Kartellbehörden. Eine Entscheidung wird in den kommenden Wochen erwartet.

About mytaxi

The German based mobile App mytaxi is the world`s first taxi app with a direct connection between the passenger and the driver, founded back in 2009. To date, mytaxi operates with a fleet of over 45,000 taxis and the app has been downloaded over 10 million times. With around 200 employees in thirteen offices, mytaxi is spanning across Germany, Austria, Poland, Spain, Italy, Portugal, and Sweden. Since September 2014, mytaxi is a 100% subsidiary of the Daimler Mobility Services GmbH (part of Daimler Group). This acquisition was another important step for mytaxi`s vision, to become the largest and most successful taxi app in Europe. More information is available at www.mytaxi.com

About Hailo

Hailo is the evolution of the hail - a free smartphone app which puts people just two taps away from a licensed vehicle, and lets drivers get more passengers when they want them. The hailo network, with 60,000 drivers and over one million passengers, accepts a hail every two seconds. Launched in November 2011, Hailo is available in London, Liverpool, Leeds, Manchester, all across Ireland, Madrid, and Barcelona. Hailo has carried over twentyfive million passengers. Founded by three taxi drivers and three internet entrepreneurs, Hailo has raised $100M from the best investors anywhere, including Union Square Ventures, Accel Partners, Wellington Partners, Atomico Ventures and Sir Richard Branson. Hailo is available as a free download from the iTunes App Store and Google Play. Simply search
on Hailo. More information is available at www.hailoapp.com

About Daimler

Daimler AG is one of the world’s most successful automotive companies. With its divisions MercedesBenz Cars, Daimler Trucks, MercedesBenz Vans, Daimler Buses and Daimler Financial Services, the Daimler Group is one of the biggest producers of premium cars and the world’s biggest manufacturer of commercial vehicles with a global reach. Daimler Financial Services provides financing, leasing, fleet management, insurance, financial investments, credit cards, and innovative mobility services.

The company’s founders, Gottlieb Daimler and Carl Benz, made history with the invention of the automobile in the year 1886. As a pioneer of automotive engineering, Daimler continues to shape the future of mobility today: The Group’s focus is on innovative and green technologies as well as on safe and superior automobiles that appeal to and fascinate. Daimler consequently invests in the development of alternative drive trains with the longterm goal of emissionfree driving: from hybrid vehicles to electric vehicles powered by battery or fuel cell. Furthermore, the company follows a consistent path towards accidentfree driving and intelligent connectivity all the way to autonomous driving. This is just one example of how Daimler willingly accepts the challenge of meeting its responsibility towards society and the environment.

Daimler sells its vehicles and services in nearly all the countries of the world and has production facilities in Europe, North and South America, Asia, and Africa.

Its current brand portfolio includes, in addition to the world’s most valuable premium automotive brand, MercedesBenz, as well as MercedesAMG, MercedesMaybach and Mercedes me, the brands smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra and Thomas Built Buses, and Daimler Financial Services’ brands: MercedesBenz Bank, MercedesBenz Financial, Daimler Truck Financial, moovel, car2go and mytaxi. The company is listed on the stock exchanges of Frankfurt and Stuttgart (stock exchange symbol DAI). In 2015, the Group sold around 2.9 million vehicles and employed a workforce of 284,015 people; revenue totalled €149.5 billion and EBIT amounted to €13.2 billion.

mytaxi:
Stefan Keuchel