Yanis Varoufakis äußert sich negativ zum verabschiedeten Reformpaket

Dies sei nur ein kleiner Teil eines Programms, das geschaffen wurde, um zu scheitern. - BILD

Wien (OTS) - Yanis Varoufakis sprach auf der re.comm 15, dem alljährlichen Real Estate Leaders Summit, in Kitzbühel am 20. November 2015 über das Thema "Die europäische Krise und ihr globaler Kontext". (www.recomm.eu) Das nachstehende Interview fand im Anschluss an seinen Vortrag statt.

Hier ein exklusives Statement zum neuen Reformpaket Griechenlands. Er äußert sich negativ und betont, dies sei nur ein kleiner Teil eines Programms, das geschaffen wurde, um zu scheitern.

"It´s part of a programme that was designed to fail. We have a broken down economy in great depression...and if you look at the last few bills that have gone through parliament - they reinforce that depression. (...) We have a serious problem with the banking system which is replied with non-performing loans. (...) This new package is not helping the banks, it will simply create a great deal of discontent among the weakest of citizens which it will make it much harder to affect reforms at other levels of social economy (...) and I think within the next few months we are going to see the social discontent rising to a level that will unfortunately bring Greece back to the headlines."

Das gesamte Statement finden Sie hier: https://youtu.be/l_iRPSZTuGU

epmedia Werbeagentur GmbH
Lisa Romaner
+43-1-512 16 16-34