EANS-Stimmrechte: Wincor Nixdorf Aktiengesellschaft / Veröffentlichung gemäß § 26 Abs. 1 Satz 1 WpHG mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: Ameriprise Financial, Inc. Sitz: Minneapolis Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: Wincor Nixdorf Aktiengesellschaft Adresse: Heinz-Nixdorf-Ring 1, 33106 Paderborn Sitz: Paderborn Staat: Deutschland

Publication pursuant to § 26 Abs. 1 WpHG

In accordance with § 21 para. 1 WpHG Ameriprise Financial, Inc., Minneapolis, MN 55474, USA, has informed us on July 13, 2010 that there share of voting stocks in Wincor Nixdorf AG, Paderborn, Germany went below the threshold of 3% on July 9, 2010.

On that date Ameriprise Financial, Inc., held 2.60% of the total voting stocks in Wincor Nixdorf AG (859644 shares). These voting rights are in their entirety attributable to Ameriprise Financial, Inc. pursuant to sec. 22 para. 1 sent. 1 No. 6, sent. 2 WpHG.

Paderborn, July 15, 2010

Wincor Nixdorf AG
Board of Directors

Ende der Mitteilung euro adhoc