EANS-Stimmrechte: SAF AG / Veröffentlichung gemäß § 26 Abs. 1 Satz 1 WpHG mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: s. Meldetext Sitz: New York Staat: United States

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: SAF AG Adresse: High-Tech-Center 2 / Bahnstrasse 1, 8274 Tägerwilen Sitz: Tägerwilen Staat: Schweiz

28.08.2009

Heute wurde der SAF AG wie folgt mitgeteilt:

Hereby we inform you pursuant to Section 21 (1) Securities Trading Act (Wertpapierhandelsgesetz) that on August 26, 2009, the shareholding imputed to Arnhold and S. Bleichroeder Holdings, Inc. (the parent company of Arnhold and S. Bleichroeder Advisers, LLC), New York, USA, of voting rights in SAF Simulation, Analysis and Forecasting AG, High-Tech-Center 2, Bahnstrasse 1, CH-8274 Tägerwilen, Switzerland has increased above 3 percent threshold and that it currently is imputed to hold 3.16 percent of the voting rights in this company (175,000 out of the 5,538,650 outstanding voting shares). These voting rights are attributed to Arnhold and S. Bleichroeder Holdings, Inc. pursuant to Section 22 (1) sentence 2 and Section 22 (1) sentence 1 no. 6 Securities Trading Act.

Furthermore, Arnhold and S. Bleichroeder Advisers, LLC, New York, USA, hereby informs you pursuant to Section 21 (1), 24 Securities Trading Act that on August 26, 2009, our shareholding in SAF Simulation, Analysis and Forecasting AG, High-Tech-Center 2, Bahnstrasse 1, CH-8274 Tägerwilen, Switzerland has increased above the 3 percent threshold and amounts to 3.16 percent of the voting rights (175,000 out of the 5,538,650 outstanding voting shares). These voting rights are attributed to us, a wholly-owned subsidiary of Arnhold and S. Bleichroeder Holdings, Inc., pursuant to Section 22 (1) sentence 1 no. 6 Securities Trading Act.

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: SAF AG High-Tech-Center 2 / Bahnstrasse 1 CH-8274 Tägerwilen Telefon: +41 (0)71 666 79 48 FAX: +41 (0)71 666 79 40 Email: investorrelations@saf-ag.com WWW: http://www.saf-ag.com Branche: Software ISIN: CH0024848738 Indizes: Prime All Share, Technologie All Share Börsen: Regulierter Markt/Prime Standard: Frankfurt, Freiverkehr: Berlin, Stuttgart, Düsseldorf, München Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0037