euro adhoc: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG / Veröffentlichung gemäß § 26 WpHG Abs. 1 Satz 1 mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: FMR LLC Sitz: Boston, Massachusetts Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG Adresse: Palmaille 67, 22767 Hamburg Sitz: Hamburg Staat: Deutschland

19.03.2008

On 14 March 2008 the voting rights held by FMR LLC fell below the threshold of 5% of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG, Palmaille 67, 22767 Hamburg, Germany. On that date, FMR LLC held 4.92% of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG, arising from 521,461 voting rights. All voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG were attributed to FMR LLC pursuant to section 22 (1) sent. 1 no. 6 in connection with sent. 2 WpHG. The voting rights were attributed to FMR LLC inter alia from Fidelity Commonwealth Trust, being a shareholder holding 3% or more of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG.

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG Palmaille 67 D-22767 Hamburg Telefon: ++49 (0) 40380224347 FAX: ++49 (0) 40380224878 Email: ir@mpc-capital.com WWW: http://www.mpc-capital.de Branche: Finanzdienstleistungen ISIN: DE0005187603 Indizes: SDAX, CDAX, Classic All Share, Prime All Share Börsen: Regulierter Markt/Prime Standard: Börse Frankfurt, Freiverkehr: Börse Berlin, Börse Stuttgart, Börse Düsseldorf, Börse Hannover, Börse München, Regulierter Markt: Börse Hamburg Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0028