euro adhoc: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG / Veröffentlichung gemäß § 26 WpHG Abs. 1 Satz 1 mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: FMR LLC Sitz: Boston, Massachusetts Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG Adresse: Palmaille 67, 22767 Hamburg Sitz: Hamburg Staat: Deutschland

19.03.2008

On 12 March 2008 the voting rights held by Fidelity Management & Research Company fell below the threshold of 5% of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG, Palmaille 67, 22767 Hamburg, Germany. On that date, Fidelity Management & Research Company held 4.87% of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG, arising from 516,361 voting rights. All voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG were attributed to Fidelity Management & Research Company pursuant to section 22 (1) sent. 1 no. 6 WpHG. The voting rights were attributed to Fidelity Management & Research Company inter alia from Fidelity Commonwealth Trust, being a shareholder holding 3% or more of the voting rights in MPC Muenchmeyer Petersen Capital AG.

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: MPC Münchmeyer Petersen Capital AG Palmaille 67 D-22767 Hamburg Telefon: ++49 (0) 40380224347 FAX: ++49 (0) 40380224878 Email: ir@mpc-capital.com WWW: http://www.mpc-capital.de Branche: Finanzdienstleistungen ISIN: DE0005187603 Indizes: SDAX, CDAX, Classic All Share, Prime All Share Börsen: Regulierter Markt/Prime Standard: Börse Frankfurt, Freiverkehr: Börse Berlin, Börse Stuttgart, Börse Düsseldorf, Börse Hannover, Börse München, Regulierter Markt: Börse Hamburg Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0024