euro adhoc: GfK AG / Veröffentlichung gemäß § 26 WpHG Abs. 1 Satz 1 mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:
-----------------------------------

Name: Capital Research and Management Company Sitz: Los Angeles, CA 90071 Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: GfK AG Adresse: Nordwestring 101, 90319 Nürnberg Sitz: Nürnberg Staat: Deutschland

31.10.2007

Die Gleiss Lutz Hootz Hirsch Partnerschaftsgesellschaft von Rechtsanwälten, Steuerberatern, Sitz Stuttgart, AG Stuttgart PR 136, teilte uns, der GfK AG, am 29. Oktober 2007 folgende Informationen mit:

Dear Sir/Madam,

please be informed that we represent Capital Research and Management Company, 333 South Hope Street, Los Angeles, CA 90071, USA. In the name and on behalf of Capital Research and Management Company we hereby notify you pursuant to section 21 (1) WpHG of the following:

On 24 October 2007, the stake of Capital Research and Management Company in the voting rights in GfK AG, Nordwestring 101, 90319 Nürnberg, fell below the threshold of 3 %. On that date, Capital Research and Management Company held 2.27 % in relation to all voting rights in GfK AG (voting rights arising from 813,000 ordinary shares (Stammaktien)). GfK AG has issued ordinary shares only.

2.27 % of all voting rights in Ga AG (voting rights arising from 813,000 ordinary shares) were attributed to Capital Research and Management Company pursuant to section 22 (1) sent. 1 no. 6 WpHG.

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: GfK AG Nordwestring 101 D-90319 Nürnberg Telefon: +49 (0)911 395 2012 FAX: +49 (0)911 395 4075 Email: bernhard.wolf@gfk.com WWW: http://www.gfk.com Branche: Unternehmensberatung ISIN: DE0005875306 Indizes: SDAX Börsen: Amtlicher Markt/Prime Standard: Börse Frankfurt Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0041