euro adhoc: Wacker Chemie AG / Veröffentlichung gemäß § 26 WpHG Abs. 1 Satz 1 mit dem Ziel der europaweiten Verbreitung

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:

Name: see below Sitz: see below Staat: USA

Angaben zum Emittenten:
-----------------------

Name: Wacker Chemie AG Adresse: Hanns-Seidel-Platz 4, 81737 München Sitz: München Staat: Deutschland

31.07.2007

Notification of voting rights pursuant to section 21(1) sentence 1 German Securities Trading Act

In the name and on behalf of Artisan Funds, Inc., we hereby notify you of the following:

On July 23,2007, the stake of Artisan Funds, Inc., 875 E. Wisconsin Ave., Suite 800, Milwaukee, Wisconsin 53202, USA, in the voting rights in Wacker Chemie AG, Hanns-Seidel-Platz 4, 81737 München, Germany, exceeded the threshold of 3%. On that date, Artisan Funds, Inc. held 3.02% in relation to all voting rights in Wacker Chemie AG (voting rights arising from 1,574,518 ordinary shares (Stamktien); Wacker Chemie AG has issued ordinary shares only).

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: Wacker Chemie AG Hanns-Seidel-Platz 4 D-81737 München Telefon: +49 (0) 89 6279 01 FAX: +49 (0) 89 6279 1770 Email: info@wacker.com WWW: http://www.wacker.com Branche: Chemie ISIN: DE000WCH8881 Indizes: CDAX, Classic All Share, HDAX, MDAX, Midcap Market Index, Prime All Share Börsen: Amtlicher Markt/Prime Standard: Börse Frankfurt Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0006