euro adhoc: Salzgitter AG / Stimmrechtsmitteilung gem. § 26 Abs. 1 WpHG

Angaben zum Mitteilungspflichtigen:
-----------------------------------

Name: Putnam Investment Management, LLC, und Putnam Advisory Company, LLC Adresse: One Post Office Square, Boston, Massachusetts 02109 Sitz: Boston, Massachusetts Staat: United States of America,

Angaben zum Emittenten:
Sitz: Salzgitter
Staat: Deutschland

12.02.2007

Die Putnam Investment Management, LLC und die Putnam Advisory Company, LLC, Boston, Massachusetts, United States of America, hat der Salzgitter Aktiengesellschaft am 07.02.07 Folgendes mitgeteilt:

Notifiation of the Holdings under the Act Concerning the Trade in Securities (Wertpapierhandelsgesetz)on the Disclosure of Interest in Shares

Putnam Investment Management, LLC and The Putnam Advisory Company, LLC (together "Putnam") are hereby notifying you of certain holdings of its clients. Each Putnam entity is an investment advisor registered in the Unites States pursuant to the Investment Advisors Act of 1940.

Clients of Putnam hold 1,930,795 shares of beneficial interests in Salzgitter AG shares representing 3.054 % of the shares outstanding. The Salzgitter AG shares are held by Putnam’s clients for investment purposes only.

Salzgitter, den 09.02.2007

Ende der Mitteilung euro adhoc

Emittent: Salzgitter AG Eisenhüttenstraße 99 D-38239 Salzgitter Telefon: +49 (0) 5341-21-0 FAX: +49 (0) 5341-21-2570 Email: kleinermann.b@salzgitter-ag.de WWW: http://www.salzgitter-ag.de ISIN: DE0006202005 Indizes: MDAX, CDAX, HDAX, Midcap Market Index, Classic All Share, Prime All Share Börsen: Amtlicher Markt/Prime Standard: Frankfurter Wertpapierbörse, Freiverkehr: Börse Berlin-Bremen, Hamburger Wertpapierbörse, Baden-Württembergische Wertpapierbörse, Börse Düsseldorf, Bayerische Börse, Amtlicher Markt: Niedersächsische Börse zu Hannover Branche: Stahl/Eisen Sprache: Deutsch

OTS-ORIGINALTEXT PRESSEAUSSENDUNG UNTER AUSSCHLIESSLICHER INHALTLICHER VERANTWORTUNG DES AUSSENDERS | OTB0009