Telekom Austria Gruppe: Ergebnis der ersten neun Monate 2002 - Teil 6

Ausblick auf das Geschäftsjahr 2002

Wien (OTS) - Mit dem Ergebnis der ersten neun Monate 2002 liegt Telekom Austria im Plan, um den erwarteten leichten Anstieg des zusammengefassten EBITDA sowie eine weitere Verbesserung des Nettoergebnisses im Jahr 2002 zu erzielen. In dieser Erwartung ist der saisonbedingte Rückgang der Margen sowohl im Festnetz- als auch im Mobilfunkbereich im letzten Quartal des Jahres berücksichtigt.

Im Festnetzsegment wird der Fokus der Maßnahmen auf der Fortsetzung der stabilen Geschäftsentwicklung liegen. Dabei wird weiterhin auf die Maximierung des Verkehrsvolumens bei gleichzeitiger Kostenreduktion abgezielt, um den Tarifsenkungen und einer schwachen Performance im Großkundenbereich gegenzuwirken.

In der Datenkommunikation führt die schwache Konjunktur zu Preisdruck und höheren Forderungsausfällen. In der Folge geht Telekom Austria nicht davon aus, dass die Ziele für das Umsatzwachstum und die Verbesserung der Margen erreicht werden.

Im Internetsegment zeigen die Maßnahmen zur Steigerung der Nachfrage positive Ergebnisse und sollten mit niedrigeren Kosten den Ertragstrend verstärken.

Im Geschäftssegment Mobilkommunikation liefern die ersten neun Monate 2002 eine solide Basis für die erwartete Verbesserung des Jahresergebnisses 2002. Der gewöhnlich saisonbedingte Rückgang der Margen im 4Q wird 2002 durch höhere Marketingkosten im Hinblick auf den für nächstes Jahr erwarteten Markteintritt von bis zu zwei neuen Mobilfunkbetreibern in Österreich verstärkt.

Detaillierte Informationen finden Sie im Finanzbericht für die ersten neun Monate 2002 auf der Telekom Austria Website unter

Disclaimer:

This news release contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. These forward-looking statements are usually accompanied by words such as 'believe,' 'intend,' 'anticipate,' 'plan,' 'expect' and similar expressions. Actual results may differ materially from those anticipated in these forward-looking statements as a result of a number of factors. Forward-looking statements involve inherent risks and uncertainties. A number of important factors could cause actual results or outcomes to differ materially from those expressed in any forward-looking statement. These factors include, but are not limited to, the following:

• the level of demand for telecommunications services or equipment, particularly with regard to access lines, traffic, bandwidth and new products;
  • competitive forces in liberalized markets, including pricing pressures, technological developments, alternative routing developments and new access technologies, and our ability to retain market share in the face of competition from existing and new market entrants;
  • the effects of our tariff reduction or other marketing initiatives;
  • the regulatory developments and changes, including the levels of tariffs, the terms of interconnection, unbundling of access lines and international settlement arrangements;
  • our ability to achieve cost savings and realize productivity improvements;
  • the success of new business, operating and financial initiatives, many of which involve start-up costs, and new systems and applications, particularly with regard to the integration of service offerings;
  • our ability to secure the licenses we need to offer new services and the cost of these licenses and related network infrastructure build-outs;
  • the progress of our domestic and international investments, joint ventures and alliances, including the strategic partnership with Telecom Italia and its subsidiaries;
  • the impact of our new business strategies and transformation program;
  • the availability, terms and deployment of capital and the impact of regulatory and competitive developments on capital expenditures;
  • the outcome of litigation in which we are involved;
  • the level of demand in the market for our shares which can affect our business strategies;
  • changes in the law including regulatory, civil servants and social security law, including pensions and tax law; and general economic conditions, government and regulatory policies, and business conditions in the markets we serve.

Figures included in this new release are unaudited.

(Schluss)

Cubitt Consulting (UK)
Peter Ogden/Noga Villalon
peter.ogden@cubitt.com