polycollege Stöbergasse: Neue Radio-Journalismus-Kurse mit Dave Lea: "How to be a Radio Presenter" und "Music Technology and Sound Engineering Training"

OTS (Wien) - Der ORF und das polycollege Stöbergasse betreiben seit zwei Jahren den Sender "Radio 1476 auf Mittelwelle". An diesem jungen Radioexperiment, das sich an den Qualitätsstandards von Radio Ö1 orientiert, arbeiten mittlerweile 17 Redaktionen mit. Informationen zu Programm und Redaktionen gibt es auf der homepage:
http://www.polycollege.ac.at/1476 Und dort gibt es Radio 1476 auch LIVE zu hören.

Das polycollege Stöbergasse ist gleichzeitig ein überregional anerkanntes Ausbildungszentrum für Radio-Journalismus-Kurse und in Sachen personeller und technischer Ressourcen hervorragend ausgestattet. Das Highlight des Sommerprogramms bilden die Kurse "How to be a Radio Presenter" und "Music Technology and Sound Engineering Training", die Dave Lea in englischer Spache halten wird. Zusätzliche Informationen zu den unten angegebenen Kursdaten gibt es bei Mag.Herbert Depner und Mag.Birgit Fleischhacker unter der Telefonnummer 545 32 44 (Durchwahl 12 oder 24) oder unter den e-mail Adresssen depner@polycollege.ac.at und fleischhacker@polycollege.ac.at

KURS: "How to be a Radio Presenter"
with Dave Lea - experienced presenter/producer/engineer and Community Radio Station Manager from England.
All aspects of working a self-op Radio Studio. Use of mixing desk, CD players, MD players, record decks, cassette & Revox tape machines, creative use of FX units.
Plus: how to do links; microphone techniques; making jingles and idents; how to make a 1 hour demo show/show reel research; different types of programme formats; interview techniques (vox pops, For & Against, etc); making packages & features; advertising and marketing using authentic Radio Station materials; Theory of Mass Communication; Digital and Analogue editing.
The teaching language will be English

Kurstermine: 1 weekend (introduction), 4 consecutive Saturdays
Sa/So 31.7./1.8. + Sa 7.8./14.8./21.8./28.8. jeweils von 9:00 - 17:00 Uhr
Kursort: polycollege Stöbergasse, Siebenbrunnengasse 37, 1050 Wien Kursgebühr: ATS 4.000,-; Teilnehmer: min: 6, max: 12

KURS: "Music Technology and Sound Engineering Training"
with Dave Lea -experienced engineer/mixer/producer/lecturer/studio owner/
guitarist/keyboard player/singer/songwriter/arranger.
For beginners, intermediate and advanced students
Course content to include: theoretical and practical aspects; the recording process (recording, mixing & mastering); use and programming of synthesisers, samplers etc; MIDI - In, Out & Thru and Midi troubleshooting; mixing desks; computer sequencing; outboard equipment; setting up your own studio; explanation of technical terminology; song arrangement and production techniques; microphones; engineering techniques and tips; and many other topics to suit the specific needs of the participants.
The teaching language will be English

Intensive weekend course (4 weekends)
Kurstermine: Do/Fr 8.7. - 9.7./ 15.7 - 16.7. Sa/So 24.7.- 25.7. Do/Fr 29.7 - 30.7. jeweils von 10:00 - 18:00
Kursort: Medienzentrum der Stadt Wien, Zieglergasse 49